sobota, 15 listopada 2014

Czym różni się soda kaustyczna od kalcynowanej i oczyszczonej?

Właśnie zgłębiam temat zmiany proszku do prania w zmywarce na coś bardziej eko i przy okazji znalazłam przepis na taki proszek własnej roboty. Patrzę a tam w składzie soda kalcynowana i oczyszczona. Zaczęłam sobie szukać na allegro co i ile kosztuje, a tu jeszcze jakaś soda kaustyczna mi wyskoczyła, więc postanowiłam zgłębić temat na tyle, aby zrobić w głowie porządek i przy okazji dobrze kupić:P

Z mojego dochodzenia wyszło, że:

Soda kaustyczna – to wodorotlenek sodu NaOH, silnie żrący, wykorzystujemy do produkcji mydła.

Soda kalcynowana – to węglan sodu Na2CO3, stosuje się również w produkcji mydła i wyrobów piorących, tym rodzajem potocznie nazywanej sody zmiękczamy również wodę do prania ubrań czy naczyń w zmywarkach.

Soda oczyszczona – wodorowęglan sodu NaHCO3, stosowany w proszku do pieczenia, jako środek na nadkwasotę, pochłania również nieprzyjemne zapachy i wilgoć, oraz zmiękcza wodę.

Polecam kupować te produkty w większej ilości np. po 1 kg na serwisach aukcyjnych, wychodzi znacznie taniej jeśli kupimy więcej, bo koszt przesyłki się rozkłada. Możemy np. namówić koleżankę lub sąsiadkę i złożyć się razem.

2 komentarze:

  1. Właśnie w tym tygodniu zamówiłyśmy razem z koleżankami 15 kg sody oczyszczonej z dostawą do domku. Każda po 5 kg. Wychodzi bardzo ekonomicznie:) dziękuję za komentarz u mnie i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe ja właśnie wczoraj zamówiłam też z koleżankami łącznie 24 kg sody oczyszczonej, boraksu, sody kaustycznej, kwasku cytrynowego. Przerzucam się na ekologiczne sprzątanie:)

    OdpowiedzUsuń